تکنیک های شخصیت خوانی

راهی برای ارتباط موثر

 

بسیاری از رفتارهایی که به نظر اتفاقی می‌رسند، در واقع قابل پیش‌بینی هستند!

“شخصیت” هر فرد تا حد خوبی مهم‌ترین وسیله برای شناخت و پیش‌بینی رفتار اوست. یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که انسان می‌تواند داشته باشد اطلاع از این موضوع است، که چه عواملی باعث ایجاد انگیزه در دیگران می‌شود و روی رفتارشان تأثیر می‌گذارد. یک مسئله‌ی یکسان می‌تواند روی یک فرد تأثیر فراوانی داشته باشد درحالی‌که روی فرد دیگر هیچ اثری نگذارد. بنابراین راه نزدیک شدن به اشخاص -خواه دوستان نزدیک، خواه مدیران شرکت‌ها- این است،که از انگیزه‌های آنها آگاه باشیم.

اثرگذاری

برای اثرگذاری بیشتر ایده و خواسته‌هایمان، باید حرفمان را به روشی که روی فرد مقابل اثر می‌گذارد بیان کنیم. پس به نظر می‌رسد، اولین قدم در متقاعد سازی، مذاکره، ارائه و موارد مشابه دیگر شناخت مناسب و دقیق از شخصیت فرد مقابلمان باشد. همه ما روزانه به نحوی با افراد مختلف سر و کار داریم. معلم هستیم، فروشنده، کارمند شرکت دولتی یا خصوصی، دانشجو و غیره! شغلمان هرچه باشد باید توانایی منتقل کردن اطلاعات خود به مخاطبینمان، به نحوی که آنها می‌خواهند را داشته باشیم.

با آموختن مهارت‌ها و داشتن ابزارهای شخصیت خوانی و شخصیت شناسی، می‌توانیم پروسه‌ی متقاعد سازی و تفهیم مطالب خود به دیگران را به مقدار بسیار زیادی کاهش و درصد موفقیتمان را افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید:  قانون شماره 6: خودمان، خانواده و گذشته مان را بپذیریم

شخصیت شناسی به روش MBTI یک ابزار مناسب برای پیشبرد اهدافمان است. با استفاده از این ابزار، با حدود علایق، مدل جمع‌آوری اطلاعات و تصمیم گیری افراد آشنا شده و به آنها همان چیزی را می‌دهیم که می‌خواهند بگیرند.

“کتاب تکنیک‌های شخصیت خوانی، راهی برای ارتباط مؤثر” نوشته‌ی باربارا و پل تایگر در سه بخش آموزش ابزار، میانبرهایی برای شناخت تیپ در دیگران و استفاده از ابزار تلاش دارد، تا به مخاطب خود تا حد امکان این ابزار را منتقل کند.

2 دیدگاه
  • سهیلا کریمی
    نوشته شده در 1398 ,تیر, 8 در 4:46 ب.ظ

    ادامش کو؟ داشتم دنبال میکردم

    پاسخ
    • بیژن وثوقی
      نوشته شده در 1398 ,تیر, 26 در 12:46 ب.ظ

      ادامه چی؟ متوجه منظورتون نشدم

      پاسخ

دیدگاه خود را ارسال کنید...