گریچن رابین

گریچن رابین دانش آموخته دانشگاه حقوق، به نویسندگی هم بسیار علاقه مند است. یک روز از خود می‌پرسد “من اصلاً از زندگی چه می‌خواهم؟” و جواب می‌دهد: خب می‌خواهم شاد باشم. البته نه به این معنی که درآن موقع شاد نبود، اما می‌توانست شادتر باشد. او تصمیم گرفت یک سال تمام را صرف پروژه شادی‌ای کند که حاصل آن خلق یکی از جذاب‌ترین آثار موجود درباره شادی و کسب عادت‌های مثبت در زندگی شد.این کتاب بیش از دو سال در صدر پرفروش‌ترین های نیویورک تایمز قرار گرفت. ۱/۵ میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است و به ۳۵ زبان ترجمه شده است.

پروژه شادی

پروژه شادی حاصل تلفیق تحقیقات علمی گذشته با تجربیات و زندگی شخصی نویسنده است، که خواننده را با تلاش‌ها و نتیجه‌های نویسنده در طول ۱۲ ماه از زندگی‌اش، برای کسب شادی بیشتر شریک می‌کند. همچنین نویسنده در میانه راه وبلاگی نیز تشکیل می‌دهد، که در حال حاضر طرفداران زیادی دارد و از نظرات او پیشنهادات خوانندگان وبلاگ نیز در کتاب خود استفاده کرده است.

نویسنده می داند که مفهوم شادی برای هرکسی متفاوت است و کارهایی که او را شاد می کنند، لزوماً برای بقیه افراد خوشحال کننده نیست. اما به شما می آموزد چگونه پروژه شادی‌ای منحصر به خودتان را بسازید. پروژه ای که به شما می گوید چه چیزی برای شما خوشحالی، رضایت و تعهد می آورد و چه کارهایی در شما احساس کسالت، خشم یا گناه ایجاد می کند. شما درمی یابید چه اقداماتی شما را شاد می کنند، برای آن ها تصمیم قاطع می گیرید و آن ها را به اجرا در می آورید.

بیشتر بخوانید:  قانون پنجم: همیشه به جلو حرکت کنید

گریچن هر فصل کتاب را به موضوعی متفاوت اختصاص می‌دهد . هر چه در طول کتاب پیش می‌رود، موضوعات قبلی را نیز در نظر می‌گیرد. او سعی می‌کند روزمرگی را رها کند و با دیدی وسیع‌تر به وقایع بنگرد. قدر چیزهایی که در زندگی دارد را بداند، آماده تغییر و تحول شود. با این تناقض روبه رو شود که در عین حال که می‌خواهد خودش را تغییر دهد، خودش را دوست داشته باشد، برای رویارویی با اتفاقات ناگوار در زندگی آماده باشد، رازهای بزرگ‌سالی را تدوین کند، خودش را قبول داشته باشد و در نهایت نه تنها بتواند خودش را شاد کند، بلکه شادی اطرافیانش را نیز افزایش دهد…

دیدگاه خود را ارسال کنید...